Tervetuloa Kylän nopeimpaan yhtiöön

Maailma kehittyy valonnopeudella ja niin pitää kehittyä myös palveluiden. ElmoNet on alueensa hyvinvoinnin ja tasa-arvoisen tietoliikenteen asialla. Valokuituvaikuttajana kytkemme kodit, kylät ja taloyhtiöt kiinni maailmaan. Kerromme tässä jutussa, miten ja miksi meistä tuli ElmoNet.

Valoisa tulevaisuus valokuidussa

Konserniimme kuuluu meidän lisäksemme tytäryhtiömme Elmo, joka on huikean maineen asiakaskunnassaan saavuttanut ICT-talo. Päämajaansa Elmo pitää Tampereella.

Tulevaisuuden visiotamme pohtiessamme päätimme selkeyttää yhtiöidemme liiketoiminnan ydintehtävät: Nyt Elmo vastaa yritysasiakkaidemme ICT-palveluista ja me ElmoNetillä voimme keskittyä valokuituyhteyksiin sekä henkilö-, taloyhtiö- ja operaattoriasiakkaiden palveluihin.

Elmo ottaa reilut 300 yritysasiakastamme huomaansa 1.5.2020 lähtien.

Koska niin se tuppaa olemaan, että mitä useampi pallo on ilmassa, sitä helpommin ne karkaavat. Kun keskittyy yhteen asiaan, voi tehdä sen erityisen huolella

Miksi ElmoNet?

Mistä sitten uusi nimi? Miksi se ylipäänsä piti vaihtaa?

– Olemme olleet olemassa yli 120 vuotta ja meidät tunnetaan Pohjois-Hämeen Puhelimena, joten uudistus on iso jo siinä mielessä. Olemme myös kasvattaneet toiminta-aluettamme PohjoisHämeestä laajemmalle ja nykyiseltään liiketoimintamme pääpaino on valokuitu, ElmoNetin toimitusjohtaja Juha Ahoniemi taustoittaa.

Brändi vaihtui, ihmiset pysyvät

Työpöydällä oli kevään mittaan kokonainen joukko vaihtoehtoja Ringasta Santraan, mutta ElmoNet alkoi maistua koko ajan paremmalta. Uuden brändin haluttiin olevan sukunäköinen Elmon kanssa.

Elmo ja ElmoNet kertovat nyt samasta hyvästä palvelusta ja auttavat toinen toisiaan.

– Toimintamme, kuten urheilijasankari Elmon, on sinnikästä ja määrätietoista. Se, mitä tytäryhtiömme kutsuu “The Elmo Wayksi”, tarkoittaa ihmisläheistä otetta. Sen arvon jaamme heidän kanssaan.

Uusi ilme, samat ihmiset

Lähtevätkö myymälät, supistuvatko palvelut? Ei ja ei.

Myymälämme palvelevat kuten ennenkin ja teitä auttavat tutut ihmiset. Nyt myymälöiden katoilla komeilee vain uudet ElmoNet-kyltit ja ikkunateippaukset on uudistettu uuden brändin mukaisiksi. ElmoNetin henkilöasiakkaiden palvelut ja hinnat säilyvät ennallaan.

Arvot todeksi tarinoissa

Arvomme ovat olleet myös muuttumattomat läpi vuosien, sillä niitä ei ole vedetty hatusta. Nyt ne on ainoastaan kirkastettu ja koottu brändikirjaamme tarinoiden kera. Muun muassa tällaisia tarinoita on arkemme ihanien asiakkaidemme parissa poikinut.

Nuorekkuus: Tekijät nuorenevat silmissä

“Minä ja kollegani oltiin korjaamassa yhteysvikaa pariskunnan luona. Vian löydyttyä selvitin syyn rouvalle. Hän ei ymmärtänyt asiasta, joten soitti miehelleen, joka kommentoi: “Onko siellä taas se huutava lappalainen?”. Vaimo sanoi: “Ei! Nyt on kaksi komeaa nuorta miestä”. Nauruhan siitä saatiin.”

Paikallisuus: Ekstraa puolin ja toisin

“Vuosikymmeniä talossa ollut myyjä täytti 60 vuotta, ja sitä juhlistettiin myymälässä tarjoamalla asiakkaille kakkukahvit. Eräs asiakas tuli pyytämättä haitarin kanssa ja lurautti syntymäpäiväsankarille onnittelulaulun.”

Joustavuus: Kyllä viikonloppuna pitää TV näkyä!

“Oli viikonloppu tulossa eikä asiakkaalla näkynyt TV:ssä kuva. Myymälät olivat jo menossa kiinni, mutta totesimme, että kyllä TV pitää viikonloppuna näkyä. Puhelimessa käytiin vaihe vaiheelta tehdasasetusten palautus ja kanavien haku. Asiakas tuli seuraavalla viikolla kiittelemään.”

Jaa artikkeli