Segment Pixel - Advertiser Pixel

Ennakkomyynnissä nyt: Ylöjärven Vahanta! Tule ennakkotilaajaksi 0 € liittymähinnalla.

Tilaa nyt!
Avainlippu

Tietoa ElmoNetin laajakaistapalvelun häiriön korjauksen etenemisestä ja kestosta

Teemme säännöllisiä huoltotoimenpiteitä varmistaaksemme palveluidemme korkean toimivuuden ja laadun

Huoltotoimenpiteet keskitetään ennalta ilmoitettuihin huoltokatkoihin, mutta satunnaisiin häiriöihin ja katkoihin on syytä varautua.

  • Kuukausittainen huoltokatko on joka kuukauden toisena tiistai-keskiviikko välisenä yönä klo 00:00 – 07:00. Tämä on pääasiallinen ajankohta huoltotoimenpiteille. Katkon aikana voidaan tehdä laajoja huoltotoimenpiteitä, jotka saattavat aiheuttaa palvelukatkoksia.
  • Viikoittainen huoltokatko keskiviikko aamuisin klo 03.00 – 07.00. Viikoittaisessa huoltokatkossa tehdään pienempiä huoltotoimenpiteitä, joissa vaikutukset ovat lyhytkestoisia.

Jos palveluissasi on häiriö, jota ei ole mainittu tiedotteissamme, jätäthän vikailmoituksen.

Miten viankorjaus etenee?

ElmoNetin laajakaistapalveluita koskevassa häiriötilanteessa, tee vikailmoitus ElmoNetin vikapalveluun puhelimitse numeroon 03 486 4100 (avoinna 24h) tai sähköpostitse osoitteeseen vika@elmonet.fi

Kuitenkin ennen vikailmoituksen tekemistä:

  1. Varmista ensin, ettei kyseessä ole yleinen vikatilanne tarkistamalla häiriötiedotteemme sivulta https://elmonet.fi/tuki-ja-ohjeet/huoltokatkot-ja-hairiot/. Päivitämme tilannetietoa sivuille korjauksen edetessä.
  2. Käynnistä laitteesi uudelleen (verkkopääte ja mahdolliset muut verkkoon liitetyt laitteet mm. langattoman verkon tukiasema). Jos epäilet, että vika on langattoman verkon tukiasemassa, kytke tietokoneesi verkkokaapelilla suoraan verkkopäätteeseen, jos mahdollista ja testaa yhteys.
  3. Suosittelemme jättämään verkkopäätteeseen virrat päälle viankorjauksen ajaksi. Tämä nopeuttaa ja helpottaa viankorjausta.

Jokainen häiriöilmoitus käsitellään niin pian kuin mahdollista ja ne korjataan joko etäkäyttöisesti tai lähiasentajan toimesta.

Kun häiriöilmoitus on käsitelty, lähetämme tiedon viankorjauksesta pääsääntöisesti joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Kuinka kauan viankorjaus kestää?

Pääsääntöisesti kuluttajaliittymien häiriöt korjataan työaikana. Normaali häiriön korjausaika on 1-2 arkipäivää.