Segment Pixel - Advertiser Pixel

Oriveden alueen superkampanja! Uusi hinta Oriveden alueella! Hyödynnä kampanja 30.6.2025 mennessä!

Tilaa nyt!
Avainlippu

Kuinka toimin vikatilanteessa?

Kuinka toimin vikatilanteissa?

Kuitenkin ennen vikailmoituksen tekemistä:

  1. Tarkista, että vikatilannetta ei ole mainittu tiedotteissamme https://elmonet.fi/tuki-ja-ohjeet/huoltokatkot-ja-hairiot/. Päivitämme tilannetietoa sivuille korjauksen edetessä.
  2. Tarkista laitteesi: 
  • Käytä kaikki laitteesi virratta. Vedä vain sähköpistoke irti pistorasiasta, odota minuutti ja kytke se takaisin kiinni.
  • Odota sitten, että kuitupäätelaite käynnistyy kunnolla uudelleen, tähän voi mennä hetki.
  • Tarkista kaapelin kiinnitys sekä kuitupäätelaitteeseen että omaan laitteeseesi. Huom! Kaapeli-TV ongelmissa tarkista TV:n antennikaapelin toimivuus.
  • Tietokoneiden kohdalla on tehtävä uudelleenkäynnistys.
  • Jos laitteet eivät vieläkään toimi niin kytke tietokoneesi verkkokaapelilla suoraan kuitupäätteeseen, jos mahdollista ja testaa yhteys.

Mikäli yhteydet eivät vieläkään toimi ja olet tarkistanut tiedotteemme tee vikailmoitus seuraavien ohjeiden mukaan:

  1. Tee vikailmoitus ElmoNetin vikapalveluun puhelimitse numeroon 03 486 4100 (avoinna 24h) tai sähköpostitse osoitteeseen vika@elmonet.fi
  2. Suosittelemme jättämään verkkopäätteeseen virrat päälle viankorjauksen ajaksi. Tämä nopeuttaa ja helpottaa viankorjausta.

Jokainen häiriöilmoitus käsitellään niin pian kuin mahdollista ja ne korjataan joko etäkäyttöisesti tai lähiasentajan toimesta.

Kun häiriöilmoitus on käsitelty, lähetämme tiedon viankorjauksesta pääsääntöisesti joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Miten toimin jos kuitupäätelaitteen WLAN/WiFi ei toimi?

  1. Käytä kaikki laitteesi virratta. Vedä vain sähköpistoke irti pistorasiasta, odota minuutti ja kytke se takaisin kiinni.
  2. Odota sitten, että kuitupäätelaite käynnistyy kunnolla uudelleen, tähän voi mennä hetki.
  3. Tee laitteesi uudelleenkäynnistys, oli sitten kyse tietokoneesta tai televisiosta (vedä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kun kytket sen uudelleen)
  4. Yritä kytkeä uudelleen langattomaan verkkoon.
  • Langattoman verkon käyttäjätunnus ja salasana ovat merkittynä kuitupäätelaitteeseen (tarra), huomaa, että salasana on kirjoitettava täsmälleen samoin kuin kuitupäätelaitteen tarrassa.
  • Tarkista laitteestasi, että WLAN/WiFi on aktivoitu.
  • Mene lähellä kuitupäätelaitettasi eli minimoi etäisyys ja mahdolliset esteet.

Kuinka kauan viankorjaus kestää?

Pääsääntöisesti kuluttajaliittymien häiriöt korjataan työaikana. Normaali häiriön korjausaika on 1-2 arkipäivää.

Jos palveluissasi on häiriö, jota ei ole mainittu tiedotteissamme, jätäthän vikailmoituksen, mikäli häiriö ei ole mainittu tiedotteissamme. ElmoNetin laajakaistapalveluita koskevassa häiriötilanteessa,