Pohjois-Hämeen Puhelin Oy on uusinut brändinsä ja kulkee nyt nimellä ElmoNet Oy. Samalla yhtiön yritysliiketoiminta myytiin tytäryhtiö ICT Elmo Oy:lle. ElmoNetin reilut 300 yritysasiakasta siirtyy Elmon asiakkaiksi 1.5.2020.
– Olemme olleet olemassa yli 120 vuotta, 50-luvulta lähtien Pohjois-Hämeen Puhelimena. Toki uudistus on iso jo tässä mielessä. Vanhassa nimessämme oli kuitenkin kaksi ongelmaa: toinen oli ”Pohjois-Häme” ja toinen ”puhelin”. Emme toimi enää vain Pohjois-Hämeen alueella ja pääpaino palveluissamme on valokuituyhteyksissä, ElmoNetin toimitusjohtaja Juha Ahoniemi taustoittaa.
Uuden nimen haluttiin olevan sukunäköinen tytäryhtiön kanssa.
– Toimintamme, kuten tarinan urheilijasankari Elmo, on sinnikästä ja määrätietoista. Siksi nimeksi valikoitui ElmoNet. Nimen pääte “net” kertoo, että toimimme verkkojen ja netin kanssa, Ahoniemi kertoo.
Keskittyminen ydinalueisiin parantaa palvelun laatua
Kauppaa alettiin valmistella vuosi sitten keväällä, jolloin Elmosta tuli nykyisen ElmoNetin tytäryhtiö. Samalla alettiin keskustella emo- ja tytäryhtiön välisestä liiketoiminta-alueitten kirkastamisesta.
Tavoitteena on varmistaa mahdollisimman laadukas palveluntuotanto kummankin ydinosaamisessa. Nyt Elmo tuo ICT-palvelunsa myös pohjoisen Pirkanmaan alueelle, ja ElmoNet keskittyy valokuituyhteyksien rakentamiseen ja palveluiden tarjoamiseen kuluttaja-, taloyhtiö- ja operaattoriasiakkaille.
– Uskomme uuden brändin tuovan lisää virtaa tekemiseen ja Elmon palveluiden parantavan yritysasiakkaidemme asemaa. Elmo on saavuttanut erinomaisen maineen omassa liiketoiminnassaan ja me kasvamme valokuituvaikuttajana nykyisillä ja uusilla alueillamme, Ahoniemi sanoo.
ElmoNetin henkilöasiakaspalveluiden saatavuuteen uudistuksilla ei ole vaikutusta. Pienyrittäjät, jotka ovat käyttäneet henkilöasiakkaiden palveluita, säilyvät jatkossakin ElmoNetin asiakkaina.
Uusille alueille yhteisillä arvoilla
ElmoNet kasvaa uusien valokuituhankkeidensa myötä etenkin Jämsän ja Keuruun suuntaan; Elmon keskeisiä kasvualueita ovat nyt mukaan tulleen pohjoisen Pirkanmaan lisäksi Varsinais-Suomi ja Uudenmaan seutu.
Molempia taloja yhdistää ihmisläheisyys ja panostaminen asiakaskokemukseen. Elmolla ollaan valmiina ottamaan uudet yritysasiakkaat vastaan.
– Se, mitä kutsumme “The Elmo Wayksi” tarkoittaa, että tuomme inhimillisen kuuntelun, ihmisläheisyyden ja halun ratkoa ongelmia asiakkaidemme arkeen. ElmoNetiltä siirtyvät yritysasiakkaat saavat meiltä jatkossakin paikallista, lähellä olevaa palvelua, Elmon toimitusjohtaja Janne Aaltonen vakuuttaa.
Elmo on kasvattanut liikevaihtoaan noin 30 % vuosivauhtia. Tavoitteena on kasvattaa liikevaihto vuoteen 2023 mennessä 30 miljoonaan (2019 vuoden liikevaihto 15,1 miljoonaa).